2018. február 21., szerda

Marshall


Kissé szedett-vedett film, egy nagy formátumú fickóról.
Thurgood Marshall az afroamerikai polgárjogi szervezet, az NAACP jogászaként tér Connecticutba, hogy a zűrös ügybe keveredett – nemi erőszakkal megvádolt – színes bőrű Joseph Spell-t kimentse az életfogyig tartó börtönbüntetés rabigájából. Marshall egy olyan korban – a II. Világháborút követő időszakban - viaskodott értelmiségi feketeként színes testvéreiért, amikor nem hogy rasszizmus uralkodott az USA-ban – főként a déli régióban -, de szinte még mindig rabszolgasorsba voltak kényszerítve az egyébként már jó ideje felszabadított négerek.


Marshall karaktere (illetve maga a Thurgood Marshall – jelenség: az amerikai Legfelsőbb Bíróság első színesbőrű tagja volt a fazon!) baromi izgalmas, nagy kár, hogy Reginald Hudlin (Bumeráng; Pereld a nőt) nem tudott igazán mit kezdeni a figurával. Talán nem is ő volt a legmegfelelőbb választás a direktori pozícióra…


Így maga a film, a történet sem nyújt kompakt mozis élményt. Sokkal inkább egy tévébe szánt, félkész, icipicit slendrián mű benyomását kelti. Mintha egy sorozat pilotját néznénk.
A sztori végkifejlete jó előre megjósolható, bár aki kedveli a tárgyalótermi drámákat, azért megtalálhatja a számítását a filmben.


A rendező sajnos a hangvétellel is hadilábon áll. Hol bántóan játékos – a drámai pillanatok dacára -, hol érthetetlenül komolykodó és statikus.


Talán nem véletlen, hogy az egyébként célirányosan az idei Oscarra pozícionált Marshall végül nem szólt akkorát (igaz, Diane Warren Common c. betétdala jelölve van!), s kis hazánkba is csak dvd-forgalmazásban jutott el.
Chadwick Boseman, Kate Hudson, de legfőképpen Josh Gad egészen okésak, a sztori és a „prezentáció” ellenben túl felszínes, túl kiszámítható, és túlontúl snassz.

60%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése