2018. február 28., szerda

Ingrid Goes West


Matt Spicer okos – de nem eléggé okos -, hangulatos, s a dramaturgiát figyelembe véve vitathatatlanul izgalmas mozija egy rendkívül aktuális jelenséget vesz górcső alá. Spicer a közösségi oldalak (Facebook, Instagram – esetünkben inkább Instagram) társadalomra, s legfőképp személyiségünkre gyakorolt hatását pécézi ki magának, s megmutatja, hogy milyen torzulásokhoz, lelki sérülésekhez vezethet, ha valaki csak és kizárólag az imént említett platformokon éli az életét.


Az Aubrey Plaza által remekül megformált antihős, Ingrid csupán azért utazik a napos nyugati partra, hogy egy általa favorizált insta-sztár nyomába eredjen. Ingridnek nem esik nehezére arcátlan hazugságokat kitalálni, hogy minél közelebb férkőzhessen idoljához, az insta posztjai alapján irigylésre méltó, fényűző életet élő, rettentően cool és menő Taylor-hoz.  
Persze idővel kiderülnek Ingrid turpisságai, ahogy fény derül arra is, hogy Taylor ugyanúgy a kirakat valóság rabságában él, és csak úgy, mint Ingrid, ő is önhazugságokkal áltatja magát.


Spicer szórakoztató, kompakt filmet forgatott, de mégsem elég bátrat, és szókimondót.
A téma több iróniát, és élesebb kritikát kíván. A rendező sajnos számos vonatkozó ziccert kihagy a játékidő során. Többnyire hanyagolja a csípős, szatirikus hangvételt, ami akár filmje domináns jellegét adhatta volna.


Fontos kérdések merülnek föl, Spicer ügyesen csűri-csavarja a történetet, a szereplői kiválóak (Aubrey Plaza és Elizabeth Olsen profin muzsikálnak), de többségében csak felszínes állásfoglalást kapunk.
Jóllehet, a lezárás frappáns (ott meg is mutatkozik a rendező-író Matt Spicer zsenije).


Izgalmas téma, picit felemás kivitelezés, de bőven reményteli rendezői debüt egy ígéretes fiatal szerzői filmestől!
Bár bőven nem hibátlan, összességében kedveltük!

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése