2014. augusztus 27., szerda

Blood ties - Vérkötelék


Méltatlanul alulértékelt, és méltatlanul agyon kritizált mű a Vérkötelék.
Elképzelhető, hogy az én értékítéletemmel van a probléma, de fel sem merült bennem a Blood ties-szal eltöltött bő 2 óra alatt, hogy én most egy közepes filmet néznék.
Ok, Mila Kunis nem túl hiteles a vasalt hajával, és a túlontúl cuki külsejével. Főként mikor azt rebegi Clive Owennek, hogy „Tudod Chris, engem a pénz nem érdekel”  - nagyon jól tudjuk, hogy egy Mila szintű csaj, a boci szemeivel és a huncut tekintetével nem éri be egy börtöntetkókkal díszített, lepukkant sittessel…
Továbbá James Caan szájába is adott már forgatókönyvíró fajsúlyosabb szavakat… De felesleges folyton a kákán is a csomót keresni! 


A Vérkötelék elég sok érdekes szereplőt vonultat fel ahhoz, hogy azok sorsa valóban érdekelje a nézőt. A történet bővelkedik fordulatokban, olyan, mint egy terjedelmes, de kicsit sem terjengős, izgalmas családregény.
Guillaume Canet direktor nagyon megszerethette a Bruno és Michael Papet könyve nyomán készült szkriptet. Volt ideje elmerülni benne, hiszen a Vérkötelék francia verziójában, a 2009-es Riválisokban még ő maga játszotta az egyik főszerepet. A francia színész-rendező azonban pár évre rá úgy döntött, hogy a sztorit magával viszi Amerikába, Lyont lecseréli Brooklynra és leforgatja a saját, különbejáratú testvér drámáját.


A becsületes rendőr öcsike, és a börtönből frissen szabadult gengszter bátyó története lassan, komótosan bontakozik ki, de mindvégig fenntartja a figyelmet.
Clive Owen legalább olyan klassz érzékkel nyúlt a szerephez, mint annak idején Vincent Cassel Jacques Mesrine karakteréhez (Halálos közellenség). Az elfeledett Billy Crudup pedig higgadt, kiegyensúlyozott, szuggesztív játékával okoz kellemes meglepetést. 


Marillon Cotillardnak, és nagyjából a teljes mellékszereplő gárdának, nem igazán osztottak most lapot - de profi módon hozzák a tőlük elvárható szintet. Talán Zoe Saldana az, aki kimagasló még, bár ő kezd kicsit belekényelmesedni a megtört, szomorú tekintetű, apatikus milf-karakterbe (ezt abszolválta ugye szintén kiválóan, a szintén 2013-ban bemutatott, szintén hatásos Out of the furnace-ben). 


A Vérkötelék nagy erénye, hogy szarik a trendekre, és nem próbál meg semmiféle kommersz nézői igényt kielégíteni: öntörvényű – de nem öncélú -, szikár, kemény, és mégis érzelem dús, mindemellett pedig egy olyan autentikus ’70-es évekbeli Brooklynt mutat (ruhák, autók, utcakép, hajviselet…), amelyet még tuti, hogy nem láttunk mozivásznon.  

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése