2014. február 27., csütörtök

Diana


A biopic-ekkel általában az a legnagyobb probléma, hogy olyan karakterekről szólnak, akik sajnálatos módon már alulról szagolják az ibolyát. Így hát muszáj haptákban „tisztelegni” előttük, „elcsalni” esendőségüket, s mélyen elhallgatni életük legkínosabb momentumait.
Továbbá: ha az alkotókban nincs meg a kellő elszántság és elhivatottság, s nem rajonganak elvakultan leendő filmjük idoljáért, hajlamosak szimpla matek egyenletként kezelni és megoldani a „feladványt”. 


A Diana azonban nem csak az imént vázolt okok miatt lett totálisan irreleváns mozi.
„Mozi”? A mű jellege – a fényképezés, a komótos történetvezetés, a hosszú, fárasztó szcénák után ráérősen elfeketedő képernyő - a 90-es évek unalmas, dagályos tévéfilmjeinek hangulatát idézi. Ráadásul, az általában mindig remeklő Naomi Watts is borzasztóan idegesítő és modoros ezúttal.
De a Diana jelentéktelenségéért nem csupán a főszereplőnő és a kivitelezés hibáztatható: a forgatókönyv ugyanis olyan valószerűtlen szavakat erőltet a szereplők szájába, s olyan nyögvenyelős dialógok sorjáznak mindvégig, hogy…
Naomi Watts Diana-ját képtelenség kedvelni, együtt érezni pedig még annyira sem tudunk vele, így gyakorlatilag teljességgel súlytalanná válik a 'primér' karakter a filmben – ez pedig egy életrajzi mozi esetében elég „kellemetlen hiba”; mondhatni kurva nagy blamázs. 


Oliver Hirschbiegel rendező - hiába készített már olyan pompás alkotásokat, mint A bukás – Hitler utolsó napjai, vagy A kísérlet – kezdő direktorok módjára szerencsétlenkedik, s zöldfülű, idétlen, regruta (Rex felügyelő epizódokon edzett) énjét idézi.
S bár halottról vagy jót, vagy semmit: sajnálatos módon a Lady Di életének utolsó két évét feldolgozó film egy idegesítő, bosszantóan irritáló Diana-t jelenít meg, aki adakozhat, szerelembe eshet, afrikai éhező gyerekeket menthet a nap 24 órájában, mégsem fogja kivívni a szimpátiánkat.
Kedves Hercegnő! Ezer bocs. Tudjuk jól, hogy nem ilyen voltál!

35%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése