2014. szeptember 17., szerda

Grand piano - Hibátlan előadás


Elijah Wood = Frodó. És ez már mindig így marad...
Nem tápláltam komoly elvárásokat a mű irányába, hiszen a Hibátlan előadás rendezője az az Eugenio Mira, aki a nem is olyan régen bemutatott A vég c. identitászavaros spanyol sci-fi thrillerben is közreműködött. De mivel a szinopszis felkeltette a figyelmemet, adtam a Grand pianonak egy esélyt.
Tom Selznick generációjának egyik legfontosabb zongoristája épp a nagy ’come back’-re készül. A fazon 5 éve nem ment hangversenyterem közelébe, mivel különféle fóbiáinak (lámpaláz, kishitűség és társai) leküzdésével volt elfoglalva. Tom legutolsó koncertje kifejezetten szarul sült el, a sokak által eljátszhatatlannak vélt és tartott darab utolsó 4 strófájába csúnyán belesült. Ezt a baklövést szeretné most korrigálni. Amikor azonban megkezdődik a koncert, Selznick egy fenyegető üzenetet talál a partitúrájába írva: „Ha egy rossz hangot játszol, meghalsz!”. Nagyon úgy tűnik, hogy ez lesz Tom leghosszabb, legizzasztóbb előadása…


Az ötlet nem rossz, a kivitelezés azonban hagy némi kívánni valót maga után. A forgatókönyv egész egyszerűen összecsapott. Pedig ha azt vesszük alapul, hogy az a Damien Chazelle követte el, aki az olyannyira várt, agyon magasztalt Whiplash író-rendezője, akkor joggal tehetjük fel a kérdést: vajon Chazelle hogyan volt képes egy éven belül egy meglehetősen rossz (Grand piano), majd aztán egy kurva jó filmet (Whiplash) összehozni? Talán írjuk a J.K. Simmons-os mozit valami megmagyarázhatatlan isteni sugallat számlájára? Egyáltalán: ez ugyanaz a csávó??


Wood ide nem elég, még akkor sem, ha nagyon igyekszik. Pedig a színész még zongoraleckéket is vett a szerep kedvéért... Reméljük, hogy legalább már a szamár induló megy neki…
Lehetett volna ebből egy jó tempójú, Joel Schumacher Fülkéjére hajazó feszült thriller, de Chazelle rosszul hangsúlyoz: ebből a zongoradarabból fájóan hiányoznak a csúcspontok, nincs igazi feszültség, nincs ’orgonapont’ és suspense, ráadásul a jól felépített ok-okozati összefüggéseket is nélkülöznünk kell.
Bár a Whiplash-t még nem láttuk, de ha már "Chazelle és zenés film", akkor tuti, hogy inkább J.K. Simmons-t és a multimilliomos jazz dobost ajánlanánk, nem ezt az átgondolatlan, több sebből vérző sablon thrillert. 

45%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése